Port Royale 3

17. října 2012 v 21:44 | Gamerka007 |  Strategie
Tak si dáme tentokrát článek o něčem novějším. V létě vyšla třetí strategie série Port Royale s podnázvem Pirates and Merchants. Po spuštění hry máte na výběr kampaň, volnou hru nebo multiplayer (jak ostatně vidíte na screenshotu)
Já zvolila kampaň. Dostanete na výběr, zda se chcete vydat na cestu obchodníka nebo dobrodruha. Musím říct, že ve většině strategií, pokud to jde, volím mírovou cestu, baví mě stavění budov, obchodování, diplomacie a podobné věci a nepouštím se příliš do bojů, na to upřednostňuji jiné hry:) Takže je jasné, že jsem si vybrala obchodníka. Zvolíte si jméno a vlajku, ve volné hře pak jde ještě pohlaví. Hra vás vyplivne v městečku Port Royale a seznámí se základním ovládáním hry (jednoduché, pohyb kamery ovládáte šipkami, levým klikem vyberete lodičku, pravým ji vesele vyšlete do jiného města). Vaším prvním úkolem je nakoupit cukr v Port-au-Prince a dovézt ho do Port Royale. Tím se vlastně seznámíte defacto s polovinou hry. Levně koupit, draze prodat a tak pořád dokola. K tomu vám pomáhají barevné ukazatele. Čím víc zelený, tím více té dané suroviny mají a tím levněji nakoupíte. Červený (jichž bývá většina) znamená nedostatek a ceny jsou opravdu vysoké. Problém je někdy vůbec narazit na NĚJAKÝ zelený ukazatel, takže objedete půl mapy a nakoupíte leda pár kousků dřeva, či bavlny a prodáte pár soudků rumu. Nedejbože najít kávu. Přikládám screenshot, abyste viděli o jakých ukazatelích to mluvím.

Objevování měst je taky často velice podivné. Plujete kolem břehu, plujete...možná když tam poplujete potřetí a narvete myš co nejvíc ke břehu tak nějaké to město objevíte. Takže úkoly typu najdi to a to město na severozápadě jsou velmi veselé. nicméně alespoň grafika se od starého Port Royale hezky "vymalovala" (viz. screenshot).
Když už tři hodiny plujete tam a zpátky, přijde troška oživení! Můžete začít stavět. Domy i výrobny. Ve městě si u architekta zvolíte co chcete postavit, vyberete si místečko kde to chcete postavit a čekáte...případně jezdíte okolo jako šílení, abyste sehnali potřebné cihly a dřevo:) Pak zjistíte, že to co jste začali vyrábět vlastně nikdo nepotřebuje, tak si ve skladě najmete člověka, který hlídá stav této suroviny ve městě a bylo-li by jí málo, začne prodávat.
Ještě bych ráda zmínila něco o lodích, levelech a úkolech. Lodě můžete jako v přechozích dílech kupovat v přístavu. Každá loď potřebuje kapitána a je vhodné vybavit loď nějakými zbraněmi, pro případ, že by vás potkal nějaký boj (což mne ale ani po několika hodinách nepotkal a vyhledávat se mi je nechtělo). Také je nutné sledovat ukazatel "zdraví" lodě a čas od času ji nechat opravit v některém přístavu. V hospodě občas narazíte na někoho, kdo vám nabídne zlepšit schopnosti vašeho kapitána, jak například sílu v bitvách nebo rychlost opravování lodě.
Levely nebo vlastně hodnosti se odvíjí především od vašeho bohatství. Na hodnosti Sailor (k jehož dosažení potřebujete 170 000 zlatých) můžete začít stavět budovy a dále třeba na hodnosti Commodore (potřeba 1 100 000 zlatých) můžete obsadit některé město.
Dále můžete ve městech plnit úkoly spočívající především v dovezení určitého množství surovin. Tyto úkoly mají také časový limit, který je často zoufalé krátký. Pokud nemáte přehled, kde vyrábí jakou surovinu a mají jí tudíž dostatek tak budete jen zběsile lítat po mapě tam a zpátky. Hrála-li bych tuto hru dýl, asi bych si začala kreslit mapu a zaznačovat k městům obvyklé dostatkové suroviny. U starého Port Royale jsem to taky dělala a osvědčilo se to.

Mám-li tuto hru nějak shrnout, tak se jedná o nachlup stejnou hru jako první Port Royale. Nezaznamenala jsem jedinou výraznou změnu. A už vůbec ne změnu k lepšímu. Naopak bych všem doporučila staré Port Royale. Kdo ho již hrál a bavilo ho to a chtěl by ho v modernějším kabátku, nechť do této hry klidně jde. Ostatní, kteří by uvažovali o její koupi, by si ji rozhodně měli nejdříve někde vyzkoušet, je zdlouhavá a stereotypní, rozhodně není pro každého. Ovšem na dlouhé podzimní večery se může hodit.